Heb jij ook de verhalen gehoord dat je als bedrijf moet betalen voor  meer zichtbaarheid op Facebook?  Dat je zonder betalen nog maar maximaal 16% van je fans kunt bereiken? Weet je niet of dit waar is en wil je weten hoe je dit probleem kunt oplossen? Lees dan dit artikel.

In dit artikel ga ik je vertellen hoe je aan de hand van 6 tips ervoor kunt zorgen dat jouw fans wel je updates blijven zien en dat je niet hoeft te betalen voor gesponsorde berichten .

Maar wat als de geluiden die je hoort wel waar zijn? Wat als Facebook inderdaad ervoor zorgt dat we nog maar 16% van onze fans kunnen bereiken zonder te betalen? Moeten we dan inderdaad gaan betalen of moeten we zelfs overstappen naar een ander platform?

Vele vragen waarop de antwoorden eenvoudig zijn. Stel dat nog maar 16% van je fans jouw berichten zien. Dan betekent  het dat je moet zorgen voor zoveel mogelijk echte fans en zo min mogelijk fake fans. En de vraag die je stelt moet niet zijn:  Wat als de verhalen wel waar zijn? De vraag moet zijn: Hoe lossen wij dit probleem op? Dit probleem is eenvoudig op te lossen en dat zul je aan de hand van dit artikel zien.

Echte fans die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf zorgen er wel voor dat ze jouw content zien! – Tweet deze quote

#1 Zorg voor goede content

Een van de belangrijkste tips is dat je zorgt voor goede content. Als je content niet goed is, dan zal je engagement laag zijn, waardoor jouw Facebook fans je berichten niet meer zullen zien. Dit alles heeft te maken met de Facebook Edgerank. Door de Edgerank van Facebook is het al lange tijd bekend  dat maar ongeveer 16% van jouw fans jouw berichten zien.

Facebook Edgerank

De gouden regels voor goede content

Regel 1: Maak gebruik van de K.I.S.S techniek
K.I.S.S  staat voor Keep It Short and Simple. En dat betekent dat je Facebook berichten niet langer moeten zijn dan 140 woorden.

Regel 2: Maak altijd gebruik van een afbeelding of video
Afbeeldingen en video’s vallen op. Door ze te plaatsen is de kans groter dat mensen jouw berichten wel lezen. Daarnaast vinden wij afbeeldingen interessanter en hierdoor is de kans ook groter dat mensen jouw foto’s / video’s liken en of delen.

Regel 3: Maak gebruik van een Call to Action
Als je wilt dat mensen iets doen met jouw berichten, dan moet je een Call to Action gebruiken. Deze kan zijn bijvoorbeeld: Wat is jouw favoriete social media kanaal_____. Het succes achter een Call to Action is dat het een echte “no brainer” moet zijn. Dit betekent dat mensen niet hoeven na te denken over hoe ze gaan reageren.

Een interessant artikel dat gaat over de gouden regels is 9 Tips voor Meer Enthousiaste Social Media Fans

#2 Zorg voor doelgroep gerichte campagnes

Al een lange tijd zie je vele acties waarbij je de Facebook pagina moet liken en de afbeelding moet delen en dan maak je kans op een prijs. Deze actie is tegen de regels van Facebook en daarnaast is de kans groot dat je alleen maar fans krijgt die geïnteresseerd zijn in jouw prijs. Oftewel niet-doelgroepgerichte fans.

Daarom is het belangrijk dat je 100% zeker weet dat je hiermee jouw doelgroep bereikt, als je een campagne start. Doordat je jouw doelgroep bereikt, krijg je fans op jouw pagina die wel geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf/producten. Hierdoor zullen zij actiever zijn op jouw pagina en dit zorgt ervoor dat de engagement hoger is waardoor de kans groot is dat de vrienden van jouw fans ook jouw berichten gaan zien. Oftewel: Gratis Promotie!

En als we de berichten wel moeten geloven over de 16% van de fans die je content zien, dan wil je dus liever echte fans. Want als je fake en echte fans hebt, dan bestaat de kans er dat je fake fans jouw berichten wel zien en je echte fans niet.

#3 Analyseer je content

Als je berichten plaatst op Facebook, dan is het van belang dat je deze berichten ook gaat analyseren. Door het analyseren van je berichten  zie je welke berichten jouw fans wel en niet interessant vinden. Daarnaast kun je zien op welke dagen je fans het meest actief zijn en rond welke tijd.

Met deze informatie kun je ervoor zorgen dat je iedere maand de juiste content verspreid op de juiste tijden en dagen. Via Facebook kun je gebruik maken van de analytics, die je duidelijk laten zien hoe je fans reageren op jouw berichten. Deze manier van analyseren kost echter veel tijd en tijd is geld. Daarom raad ik je aan om naar de tool Edgerank checker te kijken. Bij Edgerank checker heb je een gratis versie en een betaalde versie.

 #4 Maak gebruik van de knop “ vastmaken aan de bovenkant”

Als je een bericht plaatst op Facebook, dan kun je ervoor kiezen deze vast te maken aan de bovenkant van de pagina. Stel dat je een actie hebt, dan is het erg interessant om voor deze optie te kiezen. Hierdoor zien de fans die jouw pagina bezoeken, deze actie het eerst. De kans dat je fans terugkomen op je pagina is klein. Maar de kans dat nieuwe fans het bericht zien is groot. En als de nieuwe fans de actie interessant genoeg vinden, dan zullen ze deze liken of delen, waardoor hun vrienden het ook weer zien.

Facebook knop - vastmaken aan de bovenkant

#5 Facebook bedrijfspagina’s krijgen een notificatie knop

Facebook heeft laten weten dat alle bedrijfspagina’s binnenkort een notificatie knop krijgen. Hierdoor kunnen jouw fans aangeven of ze een notificatie willen krijgen als jij een bericht verspreidt. Deze knop zorgt ervoor dat je fans geen enkel bericht meer missen. Een echte aanrader dus om deze knop te promoten en onder de aandacht te brengen van jouw fans!

Facebook bedrijfspagina krijgt notificatie knop voor fans

#6 Wat als je wel wilt betalen voor Facebook

Als je wel wilt betalen voor Facebook dan moet je ervoor zorgen dat jouw advertentie interessant genoeg is voor je fans om erop te klikken.  Een prima manier voor het realiseren van een goede advertentie is: A/B testing. Meer informatie hierover kun je lezen via Facebook advertenties: 5 vragen die elke marketeer dient te stellen

Betalen voor Facebook is niet erg. Het is alleen wel jammer van je geld als je een advertentie  inzet die niks oplevert. Als je mensen naar een pagina stuurt, let er dan altijd op dat deze pagina dan ook ervoor zorgt dat ze daadwerkelijk het product kopen. Zorg tevens ervoor dat het ook mogelijk is de actie te kunnen delen. Hierdoor bereik je op een snelle manier een grote doelgroep zonder dat je veel moet betalen voor Facebook-advertenties.

Ik hoop dat deze eenvoudige  tips jou hebben geholpen. Houdt altijd in je hoofd:

Als je interessant genoeg bent voor je fans, dan zoeken ze jou vanzelf op! – Tweet deze quote

En dat betekent:

Ook al zou Facebook je berichten niet aan iedereen laten zien, jouw fans zorgen er wel voor dat ze het te zien krijgen. – Tweet deze quote

Ik ben erg benieuwd naar jouw mening over het verhaal van Facebook. Denk je dat het waar is of niet waar is? En als het waar is, wat zijn dan de vervolgstappen die je gaat zetten?

Veel hedendaagse bedrijven denken momenteel nog steeds dat het maken van reclame de manier is om je product te verkopen. Het zijn echter de klanten die de beste reclame voor hun producten maken. Maar hoe dit op de juiste manier te beïnvloeden is vaak nog een raadsel.

Daarom ga ik jou vandaag leren hoe je mensen sneller kunt beïnvloeden via social media. Dit zal ervoor zorgen dat je geld kunt besparen aan advertenties en dat je klanten jouw product promoten.

Als je rondkijkt op Facebook zul je veel verschillende bedrijven zien, die alleen maar reclame maken en/of proberen je ervan te overtuigen hoe geweldig ze zijn.  Jij, ik en de meeste andere consumenten trappen hier niet meer in! We krijgen al reclame via onze brievenbus, storende telemarketeers rond het avondeten, promotieteams in de stad en zeker niet te vergeten via de televisie en radio. Dus als wij consumenten eindelijk tot rust komen en lekker willen communiceren met onze vrienden, dan willen wij niet nog meer geschreeuw horen en zien!

92 procent van de mensen vertrouwt aanbevelingen van vrienden en familie boven alle andere vormen van reclame bij het maken van een aankoopbeslissing.


Door het lezen van de quote raad je al waar ik het over ga hebben. Ik leer je hoe mensen te beïnvloeden door middel van hun eigen vrienden en/of familie en via de techniek van wederkerigheid.

#1 Maak gebruik van de comfortzone van je klanten

Jij, ik en alle andere mensen op deze wereld hebben hun eigen comfortzone. Een comfortzone is een zone waarin jouw dichtstbijzijnde vrienden en familieleden zitten. Deze personen vertrouw jij op hun woord en gebruik je vaak als je een vraag hebt. Stel dat jij vanavond naar een goed restaurant wilt gaan, dan vraag je iemand uit je comfortzone waar je naartoe moet gaan. Als die persoon jou een aanbeveling doet dan is de kans groot dat jij zijn aanbeveling opvolgt. Daarom is het belangrijk dat je klanten jouw bedrijf aanbevelen in hun comfortzone.


#2 Het krijgen van aanbevelingen

Stel dat je vriend jou vraagt welk type telefoon hij moet kopen en jijzelf bent dolenthousiast over de Samsung-collectie. Dan is de kans groot dat jij hem aanbeveelt om een Samsung telefoon te kopen. Omdat jij je in de comfortzone van je vriend bevindt, is de kans groot dat hij jouw aanbeveling aanneemt. Maar stel dat het bedrijf een slechte klantenservice levert, dan zou je hoogstwaarschijnlijk je vriend een andere telefoon aanbevelen, zoals bijvoorbeeld die van Apple.

Een aanrader is daarom ook het artikel: Drie tips die van ontevreden klanten tevreden ambassadeurs maken en het boek: The Apple Experience: Secrets to building Insanely Great Customer Loyalty.

Social media aanbeveling

#3 Realiseer ambassadeur-programma’s en gebruik de comfortzone

Jouw bedrijf of het bedrijf waar je werkt, heeft waarschijnlijk enkele of misschien wel vele ambassadeurs. Ambassadeurs zijn mensen die vol liefde over je product en of service praten. Door het aansturen van deze ambassadeurs, kun je ervoor zorgen dat ze op een snelle manier hun comfortzone beïnvloeden, zonder dat hun comfortzone dit door heeft. Dit doen we aan de hand van het realiseren van een ambassadeur-programma.

Voorbeeld van een ambassadeur-programma

Stel dat je een eigen Hamam hebt en veel mensen zijn erg tevreden over de kwaliteit en service. Dan kun je deze mensen vragen of ze een referentie willen achterlaten. Om de referentie geloofwaardig te laten overkomen, maak je een video-referentie. In deze video-referentie zeggen mensen hoe hun ervaring met de Hamam was en of ze nog een keer terug zullen komen. Als bedankje geef je de tevreden persoon een beloning en vraagt hem/haar of hij/zij het filmpje wil delen op hun Facebook-pagina. Zelf deel je dit filmpje ook op je eigen pagina en hierdoor vergroot je de kans dat je hun vrienden sneller over de drempel krijgt om binnen te komen.

#4 Deel je kennis gratis

Dr. Robert B. CialdiniRegents’ Professor Emeritus of Psychology and Marketing at Arizona State University, vertelt in zijn boek Invloed over de techniek van Wederkerigheid. Wederkerigheid staat voor: als wij anderen ter wille zijn en iets bieden wat waarde voor de ander heeft, is de ander geneigd iets voor ons terug te doen.

Als je deze methode wilt toepassen via social media, dan betekent dit dat je mensen gratis moet helpen. Stel dat je een kapper bent dan kun je dit doen door:

  • Mensen te informeren over de trendy kapsels van 2012;
  • Een gratis E-book te geven over hoe jij jezelf dat ene perfecte kapsel geeft;
  • Een workshop te geven over hoe je jouw haar het beste verzorgt.

[cta_box title=”TITLE”]De manieren hierboven zijn voorbeelden die je kunt toepassen. Het zorgt ervoor dat je mensen laat zien dat je ze gratis wilt helpen. Omdat het gratis is, nemen mensen het sneller van je aan. Hoe vaker jij hun gratis cadeautjes geeft zoals een workshop of E-book hoe meer ze zichzelf gedwongen voelen om iets terug te doen.[/cta_box]

#5 Promoot je actie op een sociale manier

Als mensen social media gebruiken, dan zitten ze in de social-modus en niet in de reclame-modus. Daarom is het van belang dat je ervoor zorgt dat je de berichten hierop afstemt. Als je een actie wilt promoten binnen de social media kanalen, dan moet je ervoor zorgen dat je dit op een leuke manier overbrengt.

Do’s

  • Spreek de fans aan op je Facebook-pagina;
  • Laat weten hoe gelukkig je met ze bent;
  • Vertel waarom ze deze actie verdienen;
  • Speel in op hun emoties;
  • Stel een activerende vraag waarop ze kunnen antwoorden.

Dont’s

  • Dwingen de mensen de actie te liken en of te delen om mee te doen;
  • De actie op een robot-toon aankondigen.

Door de actie volgens de Do’s en Dont’s te plaatsen, zul je zien dat jouw fans veel eerder het bericht liken, delen en of dat ze erop reageren. Hierdoor is de kans groot dat hun vrienden deze actie ook zien en beïnvloed raken omdat ze denken dat “als mijn vriend of vriendin het leuk vindt, dan vind ik het waarschijnlijk ook leuk”.

De 5 tips die je in dit artikel hebt gelezen, zijn manieren hoe je mensen op een makkelijke manier kunt beïnvloeden. Uiteraard kan het zijn dat deze tips niet altijd gelijk werken. Soms duurt het een paar maanden voordat je het effect ervan ziet. Zorg er daarom voor dat je niet opgeeft en door blijft gaan met het gebruiken van deze tips.

Welke vormen van het maken van reclame gebruik jij? En wat vind je van de 5 tips die je net gelezen hebt? Deel het hieronder met ons, op deze manier kunnen we van elkaar leren. 

 

Apple blije social media ambassadeur - Drie tips die van ontevreden klanten tevreden ambassadeurs maken

[info_box title=”TITLE”] Veel hedendaagse bedrijven hebben weinig oog en oor voor de impact van social media. Ze vergeten dat ze blij moeten zijn met elke klant die ze hebben. Ze vergeten dat de klant de macht in handen heeft en dat de klant beslist of je bedrijf en product een succes is of – in Twitter-taal – een #fail! Daarom is het erg belangrijk dat je dit artikel leest, zodat je niet de fouten maakt die veel  bedrijven en instanties maken.[/info_box]

Lees meer

[info_box title=”TITLE”]Tijdens de Fusion Marketing Experience in Antwerpen, gaf Brian Solis een workshop over de Connected Consumer. Lees alledrie de artikelen over deze workshop, en ontdek hoe jij je social bedrijfsstrategie realiseert om concurrenten achter je te laten. Heb je de overige 2 artikelen niet gelezen, ga dan naar het eerste artikel om de connected consumer te leren kennen. In het tweede artikel zie je stap voor stap hoe je een strategie opstelt om je connected consumer te activeren. In dit artikel, het derde in de serie, krijg je inzicht in implementatie van je strategie van begin tot eind.[/info_box]

Lees meer

[info_box title=”TITLE”]Onlangs sprak Brian Solis -auteur van boeken als Engage en The End Of Business As Usual – over de connected consumer. Als je wilt ontdekken hoe je de connected consumer kunt herkennen en benaderen, lees dan eerst deel I “Brian Solis en de Connected Consumer”. Na het lezen van deel I begrijp je hoe belangrijk de connected consumer is voor het succes van je bedrijf. Volgende vraag is dan: welke strategie helpt jou om via alle touchpoints je connected consumer te activeren. Lees verder en ontdek wat je daarvoor nodig hebt.[/info_box]

Lees meer

[info_box title=”TITLE”]Donderdag 28 juni vond de Fusion Marketing Experience plaats in Antwerpen. Op het podium en als enige spreker Brian Solis. Brian verzorgde een 3 uur durende workshop waar hij normaal minstens 3 dagen voor nodig had, maar desondanks dat was het een adembenemende workshop. De workshop was verdeeld in 3 onderwerpen waarvan je vandaag kunt lezen over onderdeel 1: The Connected Consumer[/info_box]

Lees meer

7 Tips maken je social media profielen zichtbaar

Steeds meer Nederlandse bedrijven maken sociale profielen aan. Zo heeft 53% van de bedrijven een Facebook pagina, 45% een Twitter Account, gebruikt 42% LinkedIn en zit 22% op YouTube (bron: Insites Consulting). Heb jij je eigen social media profielen en krijg je nog onvoldoende fans of volgers? Zoek je een slimme en effectieve manier om je bedrijf te promoten via social media? Lees dan dit artikel en start vandaag nog met je slimme social media promotie strategie.

#1 Zorg voor een snelle start

In mijn vorige artikelen las je hoe je meer actieve fans kunt werven op Facebook. De volgende stap is promotie van je social media profielen op plekken die niet altijd voor de hand liggen. Maak je social media profielen zichtbaar voor de doelgroep die je wilt aantrekken. Hieronder lees je enkele tips voor een effectieve social media promotie.

#2 Maak je website sociaal

Wist je dat je maximaal 7 seconden de tijd hebt om mensen te triggeren op jouw website? Als je ze na deze 7 seconden niet hebt overtuigd, dan verlaten ze jouw website. Bied je bezoekers een interessante website die social proof is. Hoe je dat doet, lees je nu:

Twitter

Als je gebruik maakt van Twitter, verwerk dan jouw laatste Tweets in je website met hierbij de buttonvolg ons op Twitter”. Door het plaatsen van je laatste tweets op je site, zorg je iedere dag voor verse content op je website. Daarnaast laat je mensen zien dat je interessante informatie deelt via Twitter en nodig je ze uit om je te volgen.

Facebook

Heb je een Facebook pagina? Voeg dan een Like Box toe aan je website. Als een bezoeker op jouw website komt en ziet dat één van zijn vrienden ook fan is van je Facebook pagina, leidt dat tot meer vertrouwen. Tevens houdt het je bezoeker langer vast op je site en vergroot het de kans dat hij je Facebook pagina liked.

YouTube

Als je gebruik maakt van YouTube, dan kun je jouw video’s integreren in jouw website. Zo kunnen je web bezoekers je video direct op je site bekijken, zonder naar je YouTube kanaal te gaan. Leid ze vervolgens naar je “volg ons op YouTube” om je andere video’s te bewonderen.

Om je social media profielen op je site te plaatsen, maak je gebruik van social media widgets. Zo bied je bezoekers een aantrekkelijke interactieve sociale web omgeving. Wil je web bezoekers aanzetten om je content te delen met vrienden of volgers, kies dan voor share buttons. Deze buttons vragen slechts één klik om je content te verspreiden! Kijk eens naar buttons zoals: Vind ik leukdelen, Pin to Pinterest,Plaats in de Buffer, Tweet en Recommend. Enkele goede plugins, die perfect passen bij je WordPress blog of website, zijn:

 #3 Sociale visitekaartjes

Als ondernemer of zoals mijn online-marketingbureau, heb je geweldige visitekaartjes die eye catching zijn en waar iedereen altijd even op kijkt als je na een gesprek jouw visitekaartje afgeeft. Op dit visitekaartje staan je adresgegevens en daarnaast jouw website en heel misschien een QR code. Zorg ervoor dat jouw social media pagina’s er ook op komen te staan. Plaats niet alleen een icoon van bijvoorbeeld Facebook en Linkedin, maar zet hierbij ook de URL (verwijzing) naar de desbetreffende social media pagina. Hiermee voorkom je dat mensen zelf moeten gaan zoeken op Facebook en de pagina niet kunnen vinden.

Visitekaartje Wouter Kleinsman Bureau voor online marketing en relationship marketing

#4 Plaatsen van social media iconen waar de ogen altijd zijn

Als we in een winkel lopen of we in een restaurant zitten, dan verkennen we meestal alles met onze ogen. Welke mensen zitten er? Wat voor een acties zijn er en wat is het menu van vandaag? Een perfecte kans om aandacht te krijgen voor je social media iconen. Bekijk eens de volgende voorbeelden om nieuwe volgers en fans uit te nodigen op plekken waar je wellicht niet aan dacht!

Affiches en Posters
Plaats je social media icoon met URL van het profiel op je affiches en posters. Wil je mensen extra motiveren om je pagina te Liken, bied dan in ruil voor een Like een coupon met korting op een bepaald artikel of etensgerecht.

Kassa bonnetjes
Wat doe jij als je betaald hebt? Waarschijnlijk kijk je je kassabon even na? Een ideale plek om je social media profiel te presenteren met een URL.

Walmart Facebook op kassa bonnetjes

TV schermen
Narrowcasting (tv schermen met reclame) is een ander voorbeeld om aandacht te vragen voor je social media pagina’s. Denk bijvoorbeeld aan het tonen van je laatste Tweets op het tv scherm. Of toon via Foursquare wie nog meer aanwezig is in je zaak.

Ingang
Waar letten mensen op als ze naar binnengaan? Juist! De deur. Niemand wil met zijn hoofd tegen de deur aanlopen! Heb je er wel eens aan gedacht je social media iconen op de deur te plaatsen? Maak je gebruik van Foursquare, vertel mensen dan dat inchecken bij jouw 5% korting oplevert. Of als ze met hun vriend of vriendin inchecken, ze het tweede artikel gratis krijgen.

Menukaart en bierviltjes
In een restaurant kijk je altijd op de menukaart. De ideale plek om aandacht te vragen voor je social media iconen. En plaats je social media iconen ook op je bierviltjes. Mensen wachten op hun eten en zoeken een tijdverdrijf. Ze spelen met je bierviltjes en kijken automatisch naar de opdruk. Let maar eens op hoeveel mensen hun mobiele telefoon pakken en je social media profielen bekijken.

Social biervultje met QR code en Facebook link

#5 Sociale email

Ondanks social media is een persoonlijke email nog steeds zeer effectief. Door je contacten regelmatig emails te sturen, onderhoud je je relatie. Plaats je social media iconen onderaan je email. Voeg een Call to Action toe, zoals “blijf op de hoogte”, en je hebt een aantrekkelijke uitnodiging voor je relaties. Maak het geheel compleet met een link naar je laatste blog en je laatste Tweet. Zoek je een handige tool om dit te doen? Bekijk dan eens Wisestamp. Dit is een gratis software tool om eenvoudig je email handtekening aan te vullen met social media profielen, je blog post en laatste tweet. WiseStamp gebruikt widgets om snel alle informatie te integreren in je email.

Wisestamp social integratie in e-mail handtekeningen

#6 Sociale Nieuwsbrief

Tot slot, je nieuwsbrief. Heb jij een nieuwsbrief om je klanten op de hoogte te houden? Zorg er dan voor dat jouw social media iconen hierop komen te staan. Mensen die je nieuwsbrief lezen en geïnteresseerd zijn in jouw informatie willen vaak nog meer informatie. Door het plaatsen van klikbare buttons in je nieuwsbrief, nodig je je lezers uit je profielen te bezoeken.

Denk ook eens aan het plaatsen van je laatste Tweet, blog artikel of ‘Vind onze pagina leuk’ oproep in je nieuwsbrief. Zo nodig je mensen die je nog niet volgen op Twitter of fan zijn op Facebook, uit om dat alsnog te doen.


#7 Kijk na vandaag eens met andere ogen naar plekken waar je ogen naartoe gaan.

Hou deze tips in gedachten en plaats je social media iconen op plekken die het vaakst bekeken worden. Kortom, maak je social media profielen zichtbaar. Je zult zien dat je hierdoor automatisch nieuwe fans of volgers krijgt.

Maak je al gebruik van een van de bovenstaande tips? Heb je een vraag of wil je jouw mening kwijt? Laat dan hieronder een reactie achter.

Facebook advertenties: 5 vragen die elke marketeer dient te stellen

[info_box title=”TITLE”]Vraag jij je wel eens af welke voordelen Facebook advertenties hebben? Lees dan verder en ontdek 5 belangrijke vragen die je helpen bij jouw keuze voor Facebook advertenties.[/info_box]

Lees meer

[info_box title=”TITLE”]Heb je het gevoel dat je onzichtbaar bent op Facebook? Krijgt jouw concurrentie de aandacht die jijzelf wilt hebben? Wil je snelle tips die je nu meteen kunt implementeren? Lees dan dit artikel en zorg dat jij gezien wordt![/info_box]

Lees meer

Herken je dit? Je bent net gestart op Pinterest en vraagt je af: wat nu? Wil je weten hoe je veel reacties krijgt op je pins en zorgen dat jouw pins worden gerepinned? Of twijfel je nog of Pinterest iets voor jou is? Lees dan dit artikel en ontdek hoe Pinterest je helpt bij jouw succes: meer bereik en meer kwaliteits leads!

Lees meer