7 redenen waarom je Facebook Power Editor moet gebruiken voor adverteren

Steeds meer bedrijven gaan adverteren op Facebook om hun doelgroep te bereiken. Wat veel bedrijven nog niet weten, is dat je gebruik kunt maken van de tool Power Editor. Benieuwd hoe deze tool werkt en waarom dit een echte must-have tool is? Kom het te weten in dit artikel.

Inleiding

Adverteren op Facebook is één van de sterkste manieren van adverteren om een specifieke doelgroep te bereiken. Door alle gegevens die wij als gebruiker achterlaten, leert Facebook ons steeds beter kennen en dit geeft extra mogelijkheden voor marketeers om de juiste doelgroep te bereiken. Om te adverteren op Facebook kun je eenvoudig gaan naar www.facebook.com/ads maar je kunt ook kiezen om gebruik te maken van Facebook Power Editor. Persoonlijk adviseer ik jou om gebruik te maken van deze tool omdat je met deze tool nog meer mogelijkheden hebt dan alleen een advertentie opzetten via de website van Facebook zelf. Benieuwd wat de andere redenen zijn waarom ik Facebook Power Editor adviseer? Lees het hieronder.

#1 Duidelijk overzicht van alle advertenties

Het eerste voordeel van Facebook Power Editor is dat je een duidelijk overzicht hebt van al jouw advertenties. Zo kun je eenvoudig zien:

  • Welke campagnes nog niet geüpload zijn;
  • Welke campagnes actief zijn;
  • Welke campagnes gepauzeerd zijn;
  • Welke campagnes afgelopen zijn.

Door dit duidelijke overzicht blijf je altijd goed up-to-date over welke campagnes wel en welke campagnes niet draaien. Mocht je een campagne hebben gepauzeerd en vergeten aan te zetten, dan geeft Facebook Power Editor dit duidelijk aan.

#2 Plaatsing van advertentie

Facebook power editor - advertentie plaatsing

Via Facebook Power Editor heb je meerdere mogelijkheden voor het vertonen van de advertentie. Zo kun je kiezen uit:

  • Nieuwsoverzicht op mobiele apparaten;
  • Nieuwsoverzicht op desktop;
  • Rechterkolom op desktop;
  • Welk mobiele apparaat (Android, iOS en andere smartphones);
  • Alleen wanneer verbonden met Wi-Fi.

Door bovenstaande mogelijkheden kan een marketeer eenvoudig een A/B-test uitvoeren op bijvoorbeeld verschillende mobiele telefoons. Of je kunt ervoor kiezen dat wanneer je een bedrijfsvideo deelt, mensen deze alleen te zien krijgen als ze verbonden zijn met Wi-Fi. Enkele van deze opties zijn al wel mogelijk via www.facebook.com/ads maar nog niet allemaal. Een pluspunt dus voor Facebook Power Editor.

#3 Facebookadvertentie dupliceren

Het dupliceren van advertenties is één van de hoofdredenen waarom ik Facebook Power Editor aanbeveel. Stel dat je een advertentie hebt aangemaakt en je wilt een A/B-test gaan uitvoeren. Voor de A/B-test wil je 5 dezelfde advertenties aanmaken waarin alleen de afbeelding wordt aangepast. Via Facebook Power Editor kun je door middel van 1 klik op de muis de advertentie dupliceren waarbij alle instellingen al gelijk goed staan en je alleen maar de afbeelding hoeft aan te passen. Tel uit je bespaarde tijd.

Facebook power editor - advertentie dupliceren

#4 Facebookadvertentie optimaliseren en prijzen

Een optie die bedrijven vaak gebruiken is het promoten van een Facebookbericht. Echter als je op de “promootknop” drukt, heb je niet de mogelijkheid om zelf de biedoptie aan te geven. Hierdoor zul je al snel zien dat je geld binnen enkele dagen op is. Via Facebook Power Editor kun je echter wel aangeven wat voor biedoptie je wilt gebruiken bij het promoten van jouw bericht.

  • CPC – kost per klik;
  • CPM – kost per duizend impressies;
  • 0CPM – Geoptimaliseerde kost per duizend impressies;
  • Automatisch geoptimaliseerd voor actie;
  • Handmatig instellen van doelen en biedingen.

Facebook power editor - adverteren bieding

Tevens kun je zelfs aangeven wat voor jou een bepaalde actie waard is. Stel dat je een bericht promoot waarbij je een link hebt naar een aanbieding voor een product dat € 50,- kost. Dan kun je aangeven dat je bijvoorbeeld maximaal € 3,80 per klik wilt betalen.

Facebook power editor - adverteren bieding handmatig

#5 Facebookadvertentie richten op aangepaste doelgroep

Via Facebook adverteren heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van aangepaste doelgroep. Adverteren op basis van aangepaste doelgroep is een zeer krachtige manier van adverteren. Via Facebook Power Editor heb je momenteel 1 optie meer dan bij het adverteren via de website van Facebook zelf. Deze optie heet “vergelijkbare doelgroep”. Met vergelijkbare doelgroep is het mogelijk om de fans van een andere Facebookpagina te bereiken. Belangrijk hierbij te weten is dat je wel beheerder moet zijn van de Facebookpagina waarvan je de fans wilt bereiken.

Facebook power editor - adverteren en vergelijkbare doelgroep

Lees meer over aangepaste doelgroepen:

3 mogelijkheden tot het realiseren van een succesvolle Facebookadvertentie  

#6 Facebook power editor campagnedashboard

Het campagnedashboard is voornamelijk handig als je weinig tijd hebt, maar wel goed in de gaten wilt houden hoe het ervoor staat met jouw advertenties. Met 1 druk op de knop krijg je een overzicht van alle lopende advertenties met daarbij de belangrijkste gegevens.

Facebook power editor - dashboard

#7 Facebook Power Editor is gratis

Echt waar? Ja, het gebruik maken van de Facebook Power Editor is geheel gratis. Ik adviseer je daarom ook om vandaag nog over te stappen naar Facebook Power Editor als je hier nog geen gebruik van maakt. Belangrijk om te weten: Je kunt alleen Facebook Power Editor gebruiken vanuit Google Chrome.

Aan de slag met Facebook Power Editor?

Ik ben erg benieuwd of de tips in dit artikel jou kunnen helpen bij het gebruik maken van de Facebook Power Editor. Laat je reactie hieronder achter.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *