Facebook marketing – Een plaatje is nog geen praatje

[info_box title=”TITLE”]Robert Doggers gaf tijdens het Facebook Marketing Congres in Utrecht een interessante sessie over content creatie voor Facebook. In dit artikel een samenvatting van de meest interessante dingen.[/info_box]

Ben jij geïnteresseerd in wat de beste vormen van content voor Facebook marketing zijn? Lees dan dit artikel en ga er vandaag nog mee aan de slag.

Wat zijn de voorwaarden van goede content voor Facebook?Facebook marketing - Content vormen

Zoals ik in mijn vorige artikel al schreef, zijn wij nogal snel geneigd om Facebook berichten te plaatsen die geen enkele meerwaarde hebben. Dat gaan we vanaf vandaag dus niet meer doen! We gaan ervoor zorgen dat we waardevolle content plaatsen:

  • Schrijf content waarin jouw doelgroep geïnteresseerd is.
    Verdiep jezelf in jouw doelgroep en kijk waarover men praat. Hebben deze onderwerpen een relatie tot jouw bedrijf? Plaats ze dan.
  • Schrijf content die in relatie staat tot jouw bedrijf
    Je hoeft het niet 24/7 over je eigen bedrijf te hebben. Het is veel belangrijker dat je berichten gaat delen die in relatie staan tot jouw bedrijf. Zo kun je als kapper schrijven over de laatste haartrends en de sportschool kan tips geven over handige oefeningen die ervoor zorgen dat je vet verbrand. Een goede mix bestaat uit 80% informatieve berichten en 20% berichten over je eigen bedrijf.
  • Wees geen robot! Het is social media
    Bij elk bericht moet je ervoor zorgen dat je communiceert met je doelgroep. Stel dus vragen bij jouw berichten en vraag naar de mening van je fans. Op deze manier voelen zij zich eerder betrokken bij jouw bedrijf.

Tip: Zorg ervoor dat je weet waar jij (met jouw bedrijf) mensen mee van dienst kan zijn. Zet dit om in vormen van berichten.

Waaraan moet een goed bericht voldoen?

Als je een goed Facebook bericht wilt maken, dan moet het voldoen aan minstens één van onderstaande pijlers:Facebook marketing content creatie

Execution art work

Als je een leuke afbeelding wilt plaatsen, zorg er dan voor dat de afbeelding niet te druk is. Oftewel: Je afbeelding moet voldoen aan één grap en moet duidelijk zijn voor jouw doelgroep.

Facebook marketing - Content creatie met een lach

Insights

Bij het plaatsen van een goed bericht gaat het erom dat het in relatie staat tot jouw bedrijf en dat het een meerwaarde heeft voor jouw doelgroep. Klinkt ingewikkeld? Hieronder staan enkele soorten berichten die jij kunt gebruiken voor jouw bedrijf.

Zie onderstaande afbeelding voor de richtlijnen van de berichten die jij wilt plaatsen op Facebook. Voldoet je bericht niet aan deze richtlijnen? Plaats het bericht dan niet, of wees er zeker van dat het een meerwaarde heeft voor jouw doelgroep.Facebook marketing - Content onderwerpen

Key Takeaways

  • Zorg dat je content aansluit bij merk & community
  • Gebruik social media waar het voor is: social content
  • Vraag je af: zou ik het zelf liken/delen met mijn vrienden?
  • Gebruik de richtlijnen die hierboven vermeld staan
  • Weet mensen te raken op hun emotie
  • Zorg voor goede kwaliteit: dus plaats geen afbeeldingen van lage kwaliteit
  • Neem de statistieken door en weet wat jouw doelgroep wel en niet interessant vindt.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *