Wouter Kleinsman

Wouter Kleinsman

boek.png

GRATIS HOOFDSTUKKEN ONTVANGEN VAN MIJN BOEK ‘ZO WORD JE EEN GAMECHANGER’?

Zo word je een Eliteperformer

Share on twitter
Tweet dit
Share on linkedin
Deel op linkedin
Share on facebook
Deel op Facebook

Op 3 december 2020 komt mijn boek Zo word je een gamechanger’ uit. In dit boek beschrijf ik de vier fasen die je daarbij doorloopt: performer, high performer, eliteperformer en gamechanger. 

De gamechanger is iemand die het leven ziet als een spel en dat slim weet te spelen. Los van het systeem leeft hij zijn eigen leven. Op basis van bewuste keuzes is hij diep doorgedrongen tot de eigen kern wat zorgt voor een positieve invloed op zichzelf, het leven van anderen en zelfs op de wereld. De gamechanger geniet van overvloed en financiële vrijheid met een netwerk van de juiste mensen om zich heen.

Een gamechanger word je niet van de een op de andere dag. Het proces duurt jaren en is niet te versnellen. De eerste stap is dus het worden van een performer, stap twee is de high performer. Hier schreef ik al een artikelen over:

  • Zo word je een performer
  • Zo word je een high performer

Dit artikel gaat over de derde fase: het worden van een eliteperformer.

Maak kennis met de eliteperformer

Eliteperformers zijn vastberaden om iedere dag te werken aan het bereiken van hun maximale potentieel en zetten alles op alles om de beste versie van zichzelf te worden. Een van de grootste verschillen tussen high performers en eliteperformers is de diehardmentaliteit die eliteperformers hebben en hoe ze strikt volgens de strategie en routines leven die nodig zijn om excellent te presteren. Ze optimaliseren lichaam en brein door gebruik te maken van geavanceerde technieken, principes, levensstijl, supplementkeuzes, biohackingtechnieken, technologieën en methoden om zo niveaus te bereiken die niet mogelijk lijken te zijn.

Je moet stevig in je schoenen staan, want je gaat meer dan je zelf voor mogelijk houdt je grenzen verleggen. Wees dus gewaarschuwd: in dit deel van het boek worden flauwe excuses niet geaccepteerd. Je bent bereid om je voor een onbepaalde tijd ontzettend ongemakkelijk te voelen, te investeren in jezelf en om coachable te zijn zodat er ruimte ontstaat voor extreme persoonlijke groei.

In het deel over het worden van een eliteperformer heb ik het onder andere over:

  • de tien methoden voor een eliteperformer-mindset
  • acht ‘mentale’ spieren die de eliteperformer kan trainen
  • meesterschap krijgen over je gezondheid
  • basissupplementen
  • vier trainingsmethoden voor de eliteperformer
  • het opstellen en bijhouden van een elite-performance-trainingsschema
  • het toepassen van geavanceerde biohacks voor optimaal herstel en ontspanning
  • optimaliseren van je slaap door het krijgen van inzicht in je slaapfases en chronotype, door de inrichting van de slaapkamer en door te letten op de activiteiten voor, tijdens en na het slapen
  • het optimaliseren van je brein door middel van stop-of-los-op-activiteiten in combinatie met oefeningen, supplementen en biohacks

Wil je een compleet onderwerpenoverzicht zien? Kijk dan op www.wouterkleinsman.nl/boek

De mindset van de eliteperformer

Eliteperformers zijn wereldwijd de meest succesvolle mensen, ook wel de ‘vijf procent’ genoemd. Het zijn de mensen die geen genoegen nemen met een gemiddeld leven. Ze hebben een eigen manier van leven ontdekt waarmee ze op ieder gebied van hun leven het maximale bereiken. De resultaten die ze jaar op jaar behalen zijn resultaten waarvan ze nooit gedacht hadden dat die mogelijk zouden zijn. Kort gezegd: de eliteperformer is altijd op weg naar nog meer grootheid.

Nu je dit weet is het je vast wel duidelijk dat die kleine groep (vijf procent) eliteperformers voortreffelijk geconditioneerde en mentaal robuuste individuen zijn die consistent hoge prestaties neerzetten. Ze worden vaak beschouwd als rolmodellen, veel mensen willen op ze lijken en proberen zelfs om zich als hun voorbeeld te gedragen. Het is echter geen kwestie van gedrag kopiëren, om echt vooruitgang te boeken en uiteindelijk succes in je eigen leven te bereiken moet je zoals een eliteperformer leren denken. Uit diverse onderzoeken blijkt dat tijd en doelgericht werken een grote rol spelen in het worden van een eliteperformer.

In mijn boek ‘Zo word je een gamechanger‘ behandel ik de tien methoden voor een elite-performer-mindset. Hierbij noem ik mensen zoals topbasketballer Kobe Bryant, Mozart, Mathew Fraser en Tia-Clair Toomey (’s werelds fitste man en vrouw) en Bill Gates. Zij creëerden allemaal een eigen mindset, waardoor ze een extreme persoonlijke groei doormaakten en nog steeds doormaken. Al deze input heb ik verwerkt in praktische, eenvoudig toe te passen stappen. Pas die toe, dan kun jij ook eliteperformer worden.

Een ‘confrontatie’ met onze westerse cultuur

In de westerse cultuur laten we ons vaak verleiden door verslavende middelen zoals drank, koffie, tabak en drugs en door ongezond eten. We kunnen de mobiele telefoon maar moeilijk wegleggen en we bewegen en slapen vaak veel te weinig. Al met al heeft deze manier van leven veel invloed op onze gezondheid.

Als je dat niet direct gelooft, dan wil ik wel wat cijfers met je delen. Volgens Alzheimer Nederland zijn er in 2040 meer dan een half miljoen mensen met dementie in Nederland. Daarnaast zijn er nu al 9,9 miljoen mensen met een chronische aandoening zoals diabetes, hart- en vaatziekten, en COPD. En dat zijn geen ziekten die alleen bij oudere mensen voorkomen. Van de mensen van 75 jaar en ouder heeft ruim 95 procent ten minste één chronische aandoening. In de categorie jonger dan veertig jaar is dat ook al ruim veertig procent.

Je kunt voorkomen dat jij ook deel gaat uitmaken van deze statistieken door nu te gaan werken aan het verbeteren van je gezondheid. Je wordt dan geen Albert Einstein met de conditie van Dafne Schippers, het figuur van Doutzen Kroes en de slaapvaardigheid van een luiaard, maar als je serieus aan de slag gaat, zul je al snel merken dat je leven er totaal anders uit gaat zien.

Eten, bewegen, slapen en denken

In het boek laat ik je precies zien hoe je op basis van biohacks je eigen gezondheid inzichtelijk maakt. Je kun dan een eetpatroon opstellen dat 1-op-1 aansluit op jouw levensstijl. Ik vertel je hoe je een work-out van zestig minuten terugbrengt naar zeven minuten met hetzelfde resultaat. Je leert hoe je optimaal kunt herstellen en ontspannen zodat je aan het einde van de week niet uitgeblust bent en snakt naar weekend. Slapen is net zo belangrijk als eten en bewegen. Door te werken aan de slaapkwaliteit kun je eventueel toe met minder slaap en jezelf gedurende dag toch beter focussen. Het brein kun je optimaliseren met bepaalde activiteiten, supplementen en biohacks waardoor het sneller en beter werkt.

Ik vat het nu in een paar alinea’s samen, het boek is natuurlijk veel uitgebreider.

Biohacking?

Biohacking is al wat jaren een buzzwoord, maar misschien ben je er nog niet mee bekend. Het woord zegt het zelf al, biohacking gaat over het hacken van je eigen lichaam. Het doel is je gezondheid optimaliseren en daardoor betere prestaties neerzetten. Het kan zelfs bijdragen aan het verlengen van je leven.

In het deel van de eliteperformer schrijf ik vaak over biohacking omdat ik geloof in de kracht ervan. Ik blijf echter ver van de ‘opgeblazen verhalen’ over hoe je je eigen stamcellen op kweek kunt zetten of andere biohacks die niet toegankelijk zijn voor de meeste mensen onder ons omdat ze simpelweg te duur zijn. Mijn boek is down to earth, de adviezen die ik geef passen in ieders budget. Ik deel biohacks waarvan ik weet dat ze ook echt werken. Het zijn hacks waardoor je bijvoorbeeld meer energie, uithoudingsvermogen, focus, kracht, breinvermogen, een betere slaap en een goed gevoel krijgt. En dat allemaal op een manier waarbij de focus ligt op het verlengen van je levensduur.

Kortom: wanneer je klaar bent voor het volgend level van potentie en performance in je leven dan ga je ontzettend veel uit het deel van eliteperformer halen.

Let op

‘Zo word je een gamechanger’ is geen boek voor watjes. Ieder deel gaat dieper in op de materie, routines en geavanceerde technieken die je nodig hebt om een gamechanger te worden. Om je bij de les te houden ga ik je in ieder deel steeds dwingender aanspreken, zodat ik er zeker van ben dat je alles onderneemt om je bewustzijn te vergroten. Als je dat doet, durf ik te zeggen dat er na het laatste hoofdstuk slechts één conclusie mogelijk is: jouw leven is dan compleet veranderd. Mensen om je heen zullen je vragen: ‘Hoe is het mogelijk dat je in zo’n korte tijd zo succesvol bent geworden? Wat is je geheim?’

Durf jij het aan? Bestel het boek nu via: www.wouterkleinsman.nl/boek

boek.png
download gratis hoofdstukken van mijn bestseller boek: zo word je een gamechanger
boek.png

download gratis hoofdstukken van mijn boek: zo word je een gamechanger

Vul je gegevens in en krijg direct toegang tot de gratis hoofdstukken van mijn boek.