Social media kanaal Google Plus

[info_box title=”TITLE”]Vraag jij je wel eens af waarom je aanwezig moet zijn op Google+? Ontdek hier hoe jij met Google’s eigen sociale netwerk meer zichtbaarheid krijgt op het web. Lees dit artikel en bouw vandaag aan jouw succes op Google+.[/info_box]

#1 Grijp je voordeel als early adopter op Google+

De meeste mensen kijken naar gedrag van anderen. Als anderen overstappen van Hyves op Facebook, dan doen ze dat ook. Het nadeel van meegaan met de massa is dat je te laat kunt zijn! De first-movers naar Facebook hadden weinig concurrentie en bouwden snel een breed netwerk op. Hoewel meer dan een half miljoen Nederlanders Google+ (bron Meer dan een half miljoen Nederlandse Google+ gebruikers) ontdekt heeft, kun jij nog steeds behoren tot de early-adopters.

Maak nu je account aan op Google plus en vergroot als één van de eerste Nederlanders je zichtbaarheid op internet!

#2 Wat heeft Google+ extra te bieden in vergelijking met Facebook of Twitter?

 

Google+

Facebook

Twitter

Bericht grootte

100,000 leestekens

63,206 leestekens

140 leestekens

Profiel

Eén profiel foto, vijf kleine foto’s, een grote foto en meerdere tekst velden

Eén grote omslagfoto, een kleine profiel foto, en meerdere tekst velden.

Eén kleine profiel afbeelding en 160 leestekens

Videogesprek

Ja, in totaal 10 mensen die actief kunnen deelnemen en onbeperkte kijkers die kunnen luisteren en kijken

Alleen 1 naar 1

Nee

Zichtbaarheid bericht

Alle volgers als zowel publiek

“Edgerank” beslist welke berichten vrienden en fans kunnen zien

Alle volgers als zowel publiek

Aanpassen van een geplaatst bericht

Ja

Alleen de eerste 10 seconden na het plaatsen van een bericht

Nee

Alle reacties in een overzicht op een bericht

Ja

Ja

Niet echt, alleen als je wilt zoeken naar alle @ mention

Automatisch tonen van foto’s in berichten

Ja

Ja

Nee, lezer moet klikken op de link

Tonen van foto albums in berichten

Ja

Ja, maar waarschijnlijk maar 80% zo goed als Google+ want Facebook fotoalbums hebben rechts advertenties staan

Nee


#3 Geen Edgerank oftewel al jouw volgers zien jouw berichten

Facebook berekent een EdgeRank voor al je updates. Deze EdgeRank score is afhankelijk van het type post (foto, video of link), de relatie die je hebt met mensen die op je post reageren en datum plus tijd waarop je post geupdate is (oudere posts zakken in EdgeRank). Posts met lage EdgeRank zijn niet of nauwelijks zichtbaar voor je publiek! Google+ biedt je hier een unieke kans. Zodra je mensen toevoegt in Google’s cirkels, krijg je in principe alle updates te zien in je Google+ nieuwsberichten.

#4 Krijg snel toegang tot mensen die tot nu toe onbereikbaar waren

Facebook is vooral geschikt om contact te onderhouden met mensen die je al kent ( vrienden, kennissen en collega’s).  Facebook posts vertellen je meestal wat je vrienden doen of waar ze zijn  (top feestje gehad, lekker warm in Spanje, kijk mijn nieuwe hond of kat, hoera, zoon of dochter is geboren) Facebook is het sociale platform om te netwerken met mensen die je al kent.

Google+ biedt je een uniek netwerk om nieuwe mensen te ontmoeten. Wil je altijd al eens in contact komen met zangers, fotografen of social media deskundigen? Dan is Google+ echt iets voor jou. Mensen delen via Google+ hun passie en vinden het geweldig om hierover te praten met anderen die hun passie delen. Niet alleen geeft Google+ je toegang tot nieuwe mensen, dit gaat ook sneller dan op Facebook. Zo had ik na 2 maanden goed contact met social media deskundige “Mari Smith”. Via Google+ lukte mij dit binnen 1 week.

 #5 Host Gratis webinars voor de hele wereld met Google Hangouts

De kennis economie groeit hard! Toegang tot kennis is de manier om succesvol te zijn en blijven. Digitale mogelijkheden en sociale netwerken hebben deze kennis economie alleen maar versneld. Webinars zijn bij uitstek het medium om internationaal kennis te delen via internet. Google+ Hangouts zijn bij uitstek geschikt om je webinar te hosten en het kost je helemaal niks (behalve tijd). Met Google Hangouts kun je presentaties geven, geholpen door dia’s, video’s, Word en Excel documenten. Na afsluiten van je webinar, zorgt Google voor automatisch uploaden naar YouTube, zodat je je deelnemers direct de opname kunt toesturen!

#6 Ontdek de sociale zoekmachine voor gerichter resultaat

In deze tijd zien we steeds vaker dat mensen niet meer vertrouwen op advertenties maar op informatie uit hun eigen netwerk.

Cijfers laten zien dat 9% van de wereldbevolking vertrouwt op advertenties en 91% in de wijsheid van hun eigen netwerk.

Google heeft haar zoekmachine aangepast en bouwt hard aan het generen van sociale zoekresultaten. Zo verschijnen posts die gedeeld zijn via Google+ al snel op de voorpagina van Google! Met je Google+ account kun je nu kiezen voor persoonlijke zoekresultaten (houdt rekening met wat je netwerk deelt) of zoekresultaten zonder persoonlijke voorkeur. Kies je voor Google’s  sociale zoekmachine, dan zul je eerder informatie vinden uit je netwerk. Bekijk de video hieronder om te zien hoe dit werkt:

#7 Plaats je Google+ button voor zoekmachine optimalisatie (SEO)

Social share buttons hebben de verspreiding van blog posts enorm versneld. Waarchijnlijk heb je op je blog site een Facebook like button, Twitter tweet button en LinkedIn recommend button geïnstalleerd. Zorg dat de Google+ button niet ontbreekt op je website!

De Google+ button op je website sluit aan bij Google’s voorkeur voor social zoekresultaten. Het plaatsen van de button maakt je website zichtbaarder in Google’s zoekmachine. Plaats de button op een strategische plek (rechts boven) en zorg dat zoveel mogelijk vrienden, collega’s en kennissen je pagina een +1 geven. Zo draagt je eigen netwerk bij aan vindbaarheid van je site en stijg je boven je concurrenten uit.

[info_box title=”TITLE”]Maak jij al gebruik van Google+? Deel dan jouw kennis en account met ons hieronder. Als je nog niet gebruik maakt van Google+ dan ben ik erg benieuwd waarom je dat nog niet doet.[/info_box]

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *