Marketingplan

Maximale resultaten voor bedrijven die volgens een systematische aanpak écht willen groeien

Gratis toegang tot de High Performance doorbraak training

Wekelijkse nieuwe strategieën om productiever, energieker, zelfverzekerder, succesvoller en voldaner te worden.

Stel je eens voor dat je bedrijf elke dag zijn marketinguren en -euro’s investeert in exact die marketingactiviteiten die je bedrijf ook daadwerkelijk laten groeien… Het resultaat? Meer rendement uit je marketingactiviteiten!

Geen optimale resultaten zonder marketingplan

Laten we eerlijk zijn: jij en ik weten allebei dat er geen enkel succesvol bedrijf bestaat dat niet werkt volgens een uitgebalanceerde marketingplan. Dat weet jij vast ook, want anders was je niet op deze pagina uitgekomen.

Toch maakt het gros van de bedrijven nog geen gebruik van een uitgewerkte marketingplan. Het gevolg daarvan is direct zichtbaar:

  • Marketinguren en -euro’s zijn niet rendabel te krijgen.
  • Je raakt zelf gedemotiveerd (en je medewerkers ook), omdat je geen resultaat ziet.
  • Dagelijks neem je beslissingen die je niet helpen om je doelstellingen te behalen.
  • Je komt in de verleiding om te zoeken naar kortetermijnstrategieën en marketingtrucjes.
  • Na enkele maanden waarin marketing actief ingezet wordt, verlies je de focus en worden de marketingactiviteiten weer aan de kant geschoven.

Bedrijfsgroei begint bij een marketingplan

Wanneer je dit jaar je bedrijf verder wilt laten groeien, begint alles bij een overzichtelijke marketingplan die matcht met je bedrijfsdoelstellingen en die eenvoudig is uit te voeren door jouw medewerkers (of door mijn team van marketingspecialisten).

Het ontwikkelen van een goede marketingplan begint bij het identificeren van je doelgroep, hun behoeftes en oriëntatiebeslissingen. Dat vertaal je vervolgens door naar marketingactiviteiten en kanalen. En dus niet andersom!

Veel bedrijven beginnen bij het bepalen van de marketingkanalen en bedenken vervolgens hoe ze hier invulling aan gaan geven. Wij zijn er echter van overtuigd dat dit niet de juiste manier is! Daarom hebben wij onze eigen marketingmodellen voor je ontwikkeld. Hierbij zetten we altijd de volgende stappen:

Tijdens deze sessie werken we samen met jou je doelgroeppersona’s uit, bepalen we de klantreis (customer journey), je marketingpropositie en je waardepropositie. Het resultaat hiervan is dat we precies weten wat jouw doelgroep belangrijk vindt, via welke kanalen zij zich oriënteren en hoe ze hun informatie binnenhalen. Bovendien stel je vast hoe je je online gaat positioneren en hoe je je kunt onderscheiden in de markt.

We werken een strategiedocument uit, zodat voor iedereen duidelijk wordt welke marketingkanalen er ingezet gaan worden, welke activiteiten er worden opgezet en hoeveel uren en euro’s er geïnvesteerd zullen gaan worden om je doelstellingen te bereiken.

In deze fase worden je marketingkanalen en -campagnes ingericht en samen met jou (en indien van toepassing met je team) werken we de campagnekalender uit. Daarin beschrijven we wat er iedere dag, week en maand van het komende jaar precies gedaan gaat worden.

Nu alles klaarstaat, is de keuze aan jou: wil je dat jouw medewerkers het marketingplan gaan uitvoeren? Dan kunnen wij je medewerkers trainen en functioneren als projectmanager en -analist die de uitvoering in de gaten houdt. Heb je geen medewerkerscapeaciteit of ontbreekt het aan kennis en kunde? Dan pakt mijn team van marketingspecialisten de uitvoering op en stemmen wij maandelijks de resultaten met je af.

Het Proces

Strategiesessie

strategiedocument

de inrichting

de uitvoering

Lees waarom deze mensen kozen voor de marketingplan

De marketingplan-aanpak die gegarandeerd werkt

Op basis van onze meer dan acht jaar ervaring als online-marketingbureau van een groot aantal verschillende soorten bedrijven in de B2C- en B2B-markt, hebben wij een marketingplan-aanpak ontwikkeld die werkt. En met de feedback die we ontvangen werken we dus ook al meer dan acht jaar aan het finetunen en verder ontwikkelen van deze marketingmodellen.

Less = more! Ons doel is om een marketingplan neer te zetten voor jouw bedrijf die probleemloos uitgevoerd kan worden door jouw eigen medewerkers (waar nodig in samenwerking met ons team van specialisten). Vanuit de praktijk weten we dat het noodzakelijk is dat de aanpak eenvoudig is, zodat het resultaat binnen handbereik is en de inzet niet na twee maanden eindigt (het gemiddelde resultaat van bedrijven die werken zonder een eenvoudige marketingplan).

Samen aan de slag met jouw marketingplan?

Ben je al overtuigd van onze marketingplan-aanpak? Of ben je je nog aan het oriënteren en wil je er nog meer over horen? Wat je situatie op dit moment ook is, het is belangrijk dat je je realiseert dat het vinden van de juiste marketingpartner de eerste stap is naar online succes.

Wij werken daarom dan ook niet samen met ieder willekeurig bedrijf dat contact met ons opneemt. Voordat we een samenwerkingsverband aangaan, kijken we eerst of we qua bedrijfscultuur een match hebben en beoordelen we of we het bedrijf op basis van de marketingplan naar een hoger level kunnen tillen. Zo gaan we een samenwerking aan waarbij online succes gegarandeerd is.

De randvoorwaarden voor een succesvolle marketingplan-samenwerking

  • Je bent niet op zoek naar een quick-fix oplossing.
  • Je bent bereid om tijd, geld en energie in onze samenwerking te investeren.
  • Je staat open voor confrontatie.
  • Je wilt door onze samenwerking een doorbraak realiseren.
  • Je realiseert je dat wij niet de goedkoopste zijn, maar vindt dat niet erg, want je wilt serieus investeren in de groei van je bedrijf.

De stappen om samen te gaan werken aan je marketingplan

Ben je inmiddels nieuwsgierig geworden en wil je weten of wij een match zijn? Dan gaan we als volgt te werk:

  1. Je vult het formulier hieronder in
  2. Wij nemen contact met je op voor een telefonische gesprek met als vervolg een kennismakingsgesprek.
  3. Is er een match zijn, en ga je akkoord gaan met het voorstel, dan gaan we samen aan de slag!

klaar voor maximale resultaten?