Dé uitgekauwde leadgeneratie marketingstrategie door coaches & mentoren

Ben jij een coach of mentor die zoekt naar nieuwe klanten, maar ben jij de “one-fits-all”-marketingfunnels zat? Zoek je naar een marketingstrategie die zorgt voor stabiliteit in het verkrijgen van nieuwe klanten en het behouden van huidige klanten? Of een marketingstrategie voor coaches en mentoren die niet afhankelijk is van een funnel die je nooit garantie gaat geven op lange termijn?

Bij minimaal 1x “ja” adviseer ik jou nu direct om 10 minuten van je tijd te investeren in dit artikel.

De “coachesmarketingleadgeneratie” die geen geheimen kent

De kans is groot dat je wel eens gebruik hebt gemaakt van een leadgeneratiecampagne aangeboden door een marketingbureau. Hoe is deze samenwerking jou bevallen?

Zelf vang ik steeds vaker verhalen op van nieuwe samenwerkingsverbanden (coaches en mentoren) dat ze de “one-fits-all”-marketingfunnels zat zijn. Een jaar geleden werkten marketingfunnels en leadgeneratie nog erg goed, nu gaan steeds vaker de verhalen rond dat het rendement afneemt.

Niet gek eerlijk gezegd, want de meeste coaches en mentoren hanteren allemaal dezelfde leadgeneratiestrategie:

  • landingspagina met de psychologische technieken: schaarste en urgentie
  • gerichte advertentiecampagnes via Facebook, Instagram en Adwords
  • een belteam dat direct contact opneemt wanneer iemand toehapt

Omdat vele coaches en mentoren dezelfde strategie hanteren, wordt de doelgroep overladen met advertenties met oproepen dat ze een gratis webinar kunnen volgen, een e-book kunnen downloaden of waarbij ze 1 van de 20 uitverkorenen zijn voor een “experiment”.

Als onze hersenen in één ding goed zijn, dan is het wel inbouwen van filters. Filters die advertenties kunnen wegfilteren die op elkaar lijken.

Dit is dan ook de reden waarom de  leadgeneratiemarketing voor coaches is uitgekauwd. De kracht neemt af, de leads worden duurder en de marketingbureaus die deze funnels opzetten komen hun beloftes niet meer na.

Open je ogen, het is tijd dat je niet meer afhankelijk bent van bureaus die voor jou de nieuwe klanten moet werven. Zoals je hierboven leest, is immers de marketingstrategie voor leadgeneratie door coaches  geen rocket-sience en bevat het geen geheimen.

De marketingstrategie van coaches is lek aan alle kanten

Hoe vaak in je leven ben jij ergens naar binnengelokt of heb je een abonnement afgesloten waar je een nare bijsmaak aan over hebt gehouden? Ik weet zeker dat jij mij minimaal wel één gebeurtenis kan noemen.

Zelf heb ik het bij een sportschool meegemaakt waar ik lid van was. Ze haalden mij met leuke verhalen naar binnen en uiteindelijk kwamen ze geen enkele belofte na. De personal trainer was nooit aanwezig, de baliemedewerkers begroetten mij niet en veel apparaten waren kapot en werden niet snel genoeg gerepareerd. Een fitnessmarketingstrategie die zo lek was als ik “weet-niet-wat”.

Bij ieder bedrijf is de focus op een excellente ervaring een must! Enkel met een leadgeneratiecampagne kom je er in deze tijd niet meer. Al helemaal niet als honderden coaches allemaal dezelfde “one-fits-all”-strategie hanteren.

Het gaat om een excellente ervaring in iedere fase van de klantreis. Van de manier hoe jij de aandacht trekt, tot aan de oriëntatie, de nieuwe samenwerking en het behouden van je huidige klanten. Grote kans dat jij op dit moment nog niet voor jezelf helder hebt hoe de totale klantreis van jouw doelgroep eruitziet.

Als je dat niet helder hebt voor jezelf, kun je duizenden euro’s uitgeven aan een leadgeneratieformule, het rendement zal vele malen lager zijn dan wanneer jij je nou eens echt goed verdiept in de klantreis van jouw doelgroep.

  • Hoe win je de aandacht van je doelgroep?
  • Via welke kanalen oriënteren zij zich en welke informatie is voor ze van belang?
  • Hoe valideren zij hun keuze om met jou te gaan samenwerken?
  • Hoe komen zij tot actie? Wat is hun doel dat ze willen behalen?
  • Hoe kun je de ervaring optimaal maken wanneer ze klant worden, zodat zij over jou gaan praten?

Zoals je zult merken is de kans groot dat jij geen antwoord hebt op de meeste vragen. Bij de gemiddelde coach ligt de focus enkel op het verkrijgen van de aandacht en het binnenhalen van nieuwe klanten. Over alles daartussen en erna is niet nagedacht.

Oftewel: een marketingstrategie door coaches / mentoren die lek is aan alle kanten.

Stop met de afhankelijkheid van funnels en marketingbureaus

Waar sta jij als:

  • Facebook / Instagram morgen stoppen?
  • jouw leadgeneratiebureau de samenwerking beëindigt?
  • een nieuwe coach / mentor start dicht bij jou in de buurt?
  • je onvoldoende marketingbudget hebt om te adverteren?

Zal je:

  • in paniek raken omdat één van jouw grootste bronnen van nieuwe klanten verkrijgen (leadgeneratiefunnels) niet meer mogelijk is?
  • bang worden omdat je niet onderscheidend genoeg bent en de nieuwe coach / mentor wel?
  • direct op zoek gaan naar een nieuw bureau omdat je er zelf geen verstand van hebt?

Afhankelijkheid: dat is één van de grootste problemen als je het mij vraagt.

We zijn afhankelijk van leadgeneratiecampagnes, marketingbureaus en korte-termijnmarketingtechnieken.

Waarom ga je voor jezelf niet:

  • een degelijke marketingstrategie opzetten, zodat jezelf de grip op je marketing kunt houden?
  • zorgen dat je niet afhankelijk bent van een funnel die op dit moment nog wel werkt maar in de toekomst niet meer?
  • de klantreis van je doelgroep na, zodat je een excellente ervaring kunt opzetten?
  • een lange-termijn- / korte-termijnstrategie opzetten, zodat je op dit moment en in de toekomst een stabiele strategie hebt?

Vele vragen van mij, nu een concreet antwoord

Wil jij bouwen aan jouw business met marketing die ieder jaar effectiever wordt? Wil je continu gefocust zijn op jouw doelgroep, waarbij de ervaring op ieder niveau van de klantreis optimaal is? Dan past onderstaand marketingmodel bij jou:

Marketing model Wouter Kleinsman

 

Wanneer je dit marketingmodel hanteert, ga jij je onderscheiden van de andere coaches en mentoren die allemaal de uitgekauwde one-fits-all-strategie gebruiken. Je krijgt zelf de grip terug op je marketing, maakt jezelf niet afhankelijk van marketingbureaus, dure contracten en leadgeneratiecampagnes die met een beetje pech volgende maand omvallen.

Nee, het is geen “snel-rijk-worden-formule”, maar juist een model dat je altijd kunt toepassen in jouw coaching- /mentoringbusiness no-matter-what er morgen, volgende maand of volgend jaar gebeurt. Wil je hiermee aan de slag?

Krijg dan nu direct toegang tot mijn videotraining

Succes!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *