9 redenen waarom je gebruik moet maken van remarketing

Ben je van plan om gebruik te maken van remarketing of wil je weten wat de voordelen zijn van remarketing? In dit artikel laat ik zien waarom remarketing één van de meest effectieve manier van adverteren is.

Wat is remarketing

Remarketing is één van de meest effectieve manieren om jouw potentiële doelgroep te bereiken door middel van adverteren. Veel webshops maar ook websites maken al gebruik van remarketing. Ik ben ervan overtuigd dat je wel eens een webshop hebt bezocht, je deze uiteindelijk verliet en opeens via Facebook of een andere website, een banner zag met de artikelen waar je naar zocht. Op dat moment probeert de webshop jou door middel van remarketing terug te lokken naar de website. De kans is groot dat je ook daadwerkelijk op de banner klikt, waardoor je weer terug op de webshop komt. In onderstaande video wordt de techniek van remarketing gedemonstreerd.

Waarom is remarketing belangrijk

Tevreden met het aantal bezoekers op jouw website? De kans is groot dat veel bezoekers maar één keer jouw website bezoeken en daarna nooit meer terugkomen op jouw website. Jammer, vind je ook niet? Maar stel dat alle mensen die op jouw website komen, dat je die kunt vangen in een netje? Stel dat je alle mensen die op jouw product- of dienstpagina zijn geweest en toen geen contact met je opnamen opnieuw kunt benaderen? Benaderen met een banner van jouw product of dienst waar ze naar op zoek waren. En dat je slechts enkele centen betaalt wanneer iemand op die banner klikt.

voorbeeld remarketing coolblue.

 

Interessant, vind je ook niet? Dat is waarom ik je adviseer om gebruik te maken van remarketing. Mensen die interesse hebben getoond in jouw producten, die wil je niet verliezen. Je wilt ze terughalen en je wilt dat ze een afspraak maken met jou.

Heb ik je nog niet overtuigd? Hieronder enkele voordelen van remarketing. 

#1 Remarketing is goedkoop

Je hoeft geen honderden euro’s per maand te investeren in remarketing om daadwerkelijk resultaat te zien. Bij remarketing betaal je vaak slechts 0,10 à 0,20 cent per klik. Uiteraard kan het bedrag hoger zijn, maar dit ligt ook aan de concurrentie. Maar zelfs als één klik op jouw remarketingbanner 1 euro zou kosten, dan zou het nog goedkoop zijn. Weet je waarom? Bezoekers die je bereikt met remarketing hebben al aangegeven dat ze interesse hebben in jouw product of dienst. Wanneer  je ze door middel van remarketing opnieuw benadert en ze klikken, dan betekent het dat de persoon 2x zo geïnteresseerd is. 

#2 Je bereikt alleen potentiële bezoekers

Bij remarketing kun je exact aangeven welke mensen je wilt bereiken. Zo kun je instellen dat je enkel mensen wilt benaderen die jouw dienst- of productpagina hebben bezocht of een andere pagina naar keuze. Tijdens het aanmaken van de remarketingadvertentie, kun je zelf een banner ontwerpen die aansluit bij de desbetreffende pagina waar de bezoeker komt. Hierdoor krijgt de bezoeker altijd een relevante advertentie te zien.

instellingen remarketing

#3 Tijdsduur instellen van remarketing

Bang dat je de bezoeker gaat irriteren met de remarketingadvertentie? Wees gerust, je kunt zelf aangeven hoelang je de bezoeker wilt volgen met jouw remarketingbanner. Belangrijk hierbij is om te kijken hoelang het verkoopproces duurt van een nieuwe bezoeker. Stel dat een gemiddelde bezoeker ongeveer 2 weken de tijd nodig heeft voor het doen van zijn aankoop. Dan kun je aangeven dat jouw remarketingadvertentie maximaal 2,5 week in beeld moet blijven.

#4 Niemand doet zijn aankoop bij zijn eerste bezoek

In een case-study van Google wordt duidelijk aangetoond dat wij mensen bijna nooit de eerste keer bij bezoek onze aankoop doen. Iedere bezoeker loopt een looppad af “De customer journey“. Dit betekent dan ook dat de kans groot is dat mensen na hun eerste bezoek niet meer terugkomen op jouw website. Daarom is het van belang dat je gebruik gaat maken van remarketing. Hierdoor trek je opnieuw de aandacht van de bezoeker die al heeft laten weten dat hij geïnteresseerd is in jouw dienst of product.

Klanten doen hun aanschaf via verschillende apparaten

#5 Vergroot je naamsbekendheid

Door het inzetten van remarketing kun jij jouw naamsbekendheid vergroten. De kans is groot dat jij mijn website bezoekt, mijn artikel leest en uiteindelijk mijn naam vergeet. Door het opzetten van een banner met daarop mijn logo en een duidelijke call to action, zorg ik ervoor dat jij enkele dagen via verschillende websites mijn logo voorbij ziet komen. Op dat moment trigger ik jouw hersenen en zorg ik ervoor dat het beeld bij jou blijft hangen. Mocht jij enkele weken later hulp nodig hebben op het gebied van social-mediamarketing of online-marketing, dan is de kans groter dat je bij mij komt.

#6 Remarketing is beschikbaar voor Adwords

Als je remarketing wilt toepassen dan kun je gebruik maken van Google remarketing. Vele websites die jij dagelijks bezoekt, hebben enkele plekken vrij voor Google remarketingbanners. Door het brede netwerk / partners van Google, is de kans dus groter dat jouw Google remarketingbanner op verschillende websites getoond wordt.

Mogelijkheden Google Remarketing

  • Standaardremarketing: laat advertenties zien aan jouw eerdere bezoekers op het moment dat ze websites in het Display Netwerk bekijken en apps in het Display Netwerk gebruiken.
  • Dynamische remarketing: laat jouw eerdere bezoekers dynamische advertenties zien met producten of services die ze op jouw website hebben bekeken, op het moment dat ze websites in het Display Netwerk bekijken en apps in het Display Netwerk gebruiken.
  • Remarketing voor mobiele apps: laat advertenties zien aan mensen die jouw mobiele app of mobiele website hebben gebruikt op het moment dat ze andere mobiele apps gebruiken of andere mobiele websites bekijken.
  • Remarketinglijsten voor zoekadvertenties: laat advertenties zien aan jouw eerdere bezoekers als ze na het verlaten van jouw website aanvullende zoekopdrachten uitvoeren op Google voor de producten die ze nodig hebben.
  • Videoremarketing: laat advertenties zien aan mensen die uw video’s of YouTube-kanaal hebben bekeken op het moment dat ze YouTube gebruiken en video’s, websites en apps in het Display Netwerk bekijken.

Google remarketing voorbeeld

#7 Remarketing  is beschikbaar voor Facebook

Met meer dan 9.000.000 Nederlandse Facebookgebruikers is remarketing voor Facebook erg interessant. De kans dat je namelijk iemand bereikt via Facebook met jouw remarketingbanner is erg groot omdat Facebookgebruikers vele uren per maand actief zijn op dit platform. Het opzetten van een Facebookremarketingcampagne is eenvoudig en daarnaast zijn de gemiddelde kosten voor een klik niet duur.

Klik hier voor meer tips over Facebook adverteren en Facebookremarketing

 

#8 Remarketing  is beschikbaar voor Twitter

Met meer dan 3.700.000 Nederlandse Twittergebruikers is remarketing ook voor Twitter erg interessant. Net zoals bij Facebookremarketing zijn ook op Twitter vele mensen dagelijks actief. Dankzij de mogelijkheid van remarketing voor Twitter, kun je eenvoudig een websitebezoeker benaderen via zijn Twitterprofiel met een interessante tweet.

Twitter remarketing

#9 Remarketing, daar kun je vandaag nog mee beginnen

Je hoeft niet per se remarketing te gaan gebruiken voor jouw bedrijf. Echter adviseer ik je wel om alvast de “remarketingpixel” te integreren in jouw website. Door het integreren van deze remarketingpixel, vang je alvast alle bezoekers op in een netje en kun je zelfs na één maand de websitebezoekers opnieuw bereiken.

Klaar om aan de slag met Remarketing te gaan?

Ik ben erg benieuwd of de tips in dit artikel jou kunnen helpen bij het inzetten van Remarketing. Laat je reactie hieronder achter.

PS. Hulp nodig bij het opzetten van jouw remarketing-campagne? Klik hier

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *