Facebook fans kopen? 4 manieren hoe je sneller aan doelgroepgerichte fans komt

[info_box title=”TITLE”]Facebook fans kopen? Weet je dat wel zeker? Wat heb je nou aan fans die geen affiniteit hebben met jouw bedrijf? Die uit Zuid-Afrika komen en niet de interactie aangaan met jouw Facebook-pagina? Helemaal niks![/info_box]

Wanneer moet je dit artikel lezen?

  • Als je een doelgroepgerichte Facebook-community wilt realiseren met product/dienst gerichte fans;
  • Als je gratis en op een snelle manier Facebook-fans wilt genereren;
  • Als je resultaat wilt boeken met Facebook Marketing.

Facebook fans kopen? Waarom nodig jij jouw netwerk niet uit?

Veel ondernemers zijn geneigd om Facebook fans te kopen. Maar wat is het nut hiervan? Bedrijven maken er een wedstrijd van om zoveel mogelijke fans te genereren op Facebook en op alle andere social media kanalen. Maar het gaat niet om het hebben van de meeste fans. Het gaat erom dat de kanalen een meerwaarde vormen voor je potentiële en huidige klanten. Zorg er daarom voor dat jij je huidige en potentiële klanten uitnodigt voor jouw Facebook pagina.

Social media gaat om het creëren van meerwaarde en niet om het hebben van de meeste fans – Tweet deze quote

Jouw klantenbestand is goud waard!

Als het goed is heb je een klantenbestand waarin je huidige en potentiële klanten zitten. Neem dit bestand door en kijk wie je wilt uitnodigen voor je Facebook-pagina. Exporteer deze mensen en sla het bestand op als een CSV bestand.

Nu je een export hebt gemaakt van jouw klantenbestand, ga je via de internet browser naar je Facebook-bedrijfspagina. Vervolgens klik je op de knop Publiek opbouwen en daarna op de knop Ongeldige e-mailcontactpersonen

Stap 1

Klantbestand importeren in Facebook stap 2

Stap 2

Als het goed is heb je nu de mogelijkheid tot het uitnodigen van jouw klantenbestand. Je kunt dit eenvoudig doen door te klikken op Bestand met contactpersonen uploaden en daarna te verwijzen naar jouw CSV klantenbestand. Nadat je dit hebt geselecteerd, wordt je bestaande klantenbestand uitgenodigd voor jouw Facebook-pagina.

[cta_box title=”TITLE”]Ik raad je aan om alleen jouw huidige klanten en potentiële klanten uit te nodigen. Het gaat namelijk niet om het aantal fans![/cta_box]

Stel je Facebook-pagina voor via de nieuwsbrief

Maak je gebruik van een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief? Laat mensen dan weten dat je actief bent op Facebook en laat hen weten waarom ze jouw Facebook-pagina moeten liken

Wat is de meerwaarde van jouw Facebook-pagina?

  • Vind onze bedrijfspagina leuk op Facebook om op de hoogte te blijven van de laatste acties;
  • Vind onze bedrijfspagina leuk op Facebook en krijg toegang tot exclusieve informatie;
  • Vind onze bedrijfspagina leuk op Facebook en ontvang iedere dag een handige tip;

Uiteraard kun je ook een Facebook- campagne verzinnen en deze promoten via je nieuwsbrief. Hierdoor neemt de kans toe dat meer mensen jouw Facebook-bedrijfspagina gaan liken.

Realiseer een Facebook-campagne

Stop het geld niet in onechte Facebook fans, maar realiseer een Facebook-campagne en promoot deze door middel van Facebook-advertenties. Je kunt leuke dingen doen met het geld waarvan je wellicht onechte fans had willen kopen. Met 40 euro kun je al snel 400 kliks genereren naar jouw Facebook-pagina en als je een goede Facebook-campagne verzint dan levert deze nog meer gerichte fans uit je doelgroep op.

Creëer content die mensen willen delen

Als je bovenstaande tips hebt uitgevoerd, is het van belang dat je content gaat creëren die mensen graag willen delen. Dus niet die verschrikkelijk “deel acties”, maar kom met exclusief nieuws en entertainende/informerende berichten en/of afbeeldingen/video’s die mensen leuk vinden en graag willen delen met hun netwerk.

Mensen delen berichten als hun eigen imago hierdoor beter wordt – Tweet deze quote

Facebook marketing - bericht delen beter imago

[cta_box title=”TITLE”]Stel jezelf altijd de vraag of jouw berichten wel een meerwaarde hebben voor je netwerk[/cta_box]

Je kunt het!

Ik ben er van overtuigd dat bovenstaande tips helpen bij het creëren van een actieve Facebook-community met gerichte fans. Uiteraard zorgen deze tips voor een tijdelijke boost en daarna is het aan jou om ervoor te zorgen dat het aantal fans blijft toenemen.

[info_box title=”TITLE”]Wat vind jij van de tips? Heb jij nog andere tips voor het genereren van meer product/dienstgerichte Facebook fans? Laat je reactie hieronder achter.[/info_box]

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *